Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Závady - Odstranění

Motor nepracuje pravidelně, vynechává, nepravidelná jiskra:

-Nevhodná svíčka. / Švícku vyměnit.

-Zaolejovaná svíčka. / Svíčku vyšroubovat a očistit.

-Velká vzdálenost elektrod svíčky. / Vzdálenost elektrod nastavit přihnutím vnější na 0,5 mm .

-Znečištěné kontakty kladívka. / Kontakty očistit benzínem.

-Opálené kontakty kladívka. / Kontakty opilovat jemným pilníkem.

-Špatné nastavené kontakty kladívka. / Vzdálenost kontaktu nastavit na 0,4 mm .

-Špatný kondenzátor, motor jede jen na malé otáčky, pravidelné a silné jiskry mezi kontakty kladívka. / Vyměnit kondenzátor.

-Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlepší však vyměnit.

Motor nepracuje pravidelně, vynechává, dobrá jiskra:

-Voda anebo olej v karburátoru. / Karburátor vyčistit.

-Do karburátoru jde málo paliva. / Pročistit benzínovou hadičku, vyčistit kohout se sítkem, profoukat vzduchový otvor ve víčku.

-Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlépe je však vyměnit.

-Chudá směs. / Vyčistit trysku v karburátoru, nastavit karburátor.

-Špatně namíchaná směs paliva. / Směs před nalitím do nádrže dobře promíchat a nepřehánět to s olejem, (doporučené: 1 : 33 ; 1 : 40).

Motor nepracuje pravidelně, má detonaci (píst klepe)

-Motor je přehřátý. / Nechat motor vychladnout a nejezdit na vysoké otáčky.

-Elektrody svíček jsou žhavé, (nevhodná tepelná hodnota). / Svíčku vyměnit.

-Mnoho karbonu ve hlavě. / Sundat hlavu a karbon odstranit.

-Velký předstih. / Nastavit předstih asi na 20° před horní úvratí.

-Výfuk je zanesený. / Rozmontovat tlumíc a vyčistit s kolenem, eventuálně narovnat.


Motor se zastavil, nebo se nedá nastartovat



Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, nemá kompresi:

-Zlomený písní kroužek. / Sejmout kroužek z pístu a nahradit novým.

-Zapečený pístní kroužek. / Sejmout kroužek, očistit a znova nasadit, nejlepší je ho však nahradit novým.

-Těsnění pod svíčkou profukuje. / Těsnění nahradit novým.

-Těsnění pod hlavou profukuje. / Těsnění nahradit novým.

-Zadřený píst. / Sejmout válec a nechat udělat výbrus.

Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, svíčka nedává jiskru, na konci kabelu není jiskra.

-Světelný spínač je nastaven na zkrat. / Pootočit do správné polohy.

-Porušená zapalovací cívka. / Vyměnit zapalovací cívku.

-Kontakty kladívka nejsou čisté. / Kontakty je třeba očistit benzínem.

-Špatné kontakty kladívka. / Kontakty nechat opravit nebo vyměnit.

-Kabel zapalování je přetrhlý nebo uvolněný. / Kabel vyměnit, případně spojit a zaizolovat, co nejdříve vyměnit za nový.

-Spálená izolace kabelu. / Kabel zaizolovat a co nejdříve vyměnit.

-Porušený kondenzátor. / Vyměnit za nový.

-Porušená izolace vinutí startéru. / Dát opravit.

-Voda na kladívku. / Vodu vyfoukat, opatrně vytřít anebo nechat vyschnout.

-Porušená bakelitová kabelová koncovka (Faja). / Vyměnit koncovku.

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor se nedá přeplavit:

-Palivový kohoutek v přívodním potrubí je uzavřen anebo nedostatečně otevřen. / Otevřít palivový kohoutek.

-Zacpaný čistič paliva nad kohoutkem. / Vyšroubovat kohoutek a vyčistit sítko.

-Zacpané porubí nebo síto v karburátoru. / Potrubí vyčistit a přefoukat, karburátor vyčistit a profoukat.

-Zacpaný otvor ve víčku nádrže. / Vyčistit vzdušný otvor ve víčku nádrže.

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor není v pořádku:

-Zacpaná tryska. / Vyšroubovat trysky a profoukat je.

-Děravý plovák. / Plovák zaletovat anebo vyměnit

-Plovák visí. / Poškozenou jehlu nahradit novou, nebo opravit.

Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor v pořádku:

-Přehřátý motor. / Nechat motor vychladnout a udržovat ho na nízkých otáčkách.

-Nedostatečné mazání. / Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33).

-Bowdenové lanko je přetrhlé nebo vyvlečené. / Lanko vyměnit anebo nastavit.

-Špatné těsnění mezi karburátorem a válcem. /Těsnění vyměnit anebo dotáhnout.


Motor nemá dostatečný výkon



Motor nemá trvale dostatečný výkon:

-Mnoho usazeného karbonu ve válci, hlavě, výfukovém průchodě a výfuku. / Odstranit karbon.

-Částečně zacpaný přívod paliva. / Odmontovat potrubí a pročistit.

-Špatně nastavené zapalování. / Nastavit vzdálenost dotyku kladívka a předstih.

-Nenastavený karburátor (špatná směs). / Nastavit volný běh, polohu jehly a vyčistit čistič vzduchu.

-Zaseknuté šoupátko. / Uvolnit šoupátko a nastavit, aby se naplno otevíralo.

-Opotřebený vnějšek válce a píst. / Nový výbrus válce, nový píst a kroužky, zjistit opotřebení pístního ložiska atd. (odborná dílna).

-Motor nasává falešný vzduch. (Kártry, gufera nebo hrdlo karburátoru netěsní). / Kártry oddělit, dotykové plochy očistit nanést těsnící hmotu a pevně sešroubovat. Těsnění pod hrdlem karburátoru vyměnit a dát nová gufera.

-Špatné těsnění pod hlavou. / Vyměnit.

-Brzdové čelisti dřou o bubny. / Nastavit bubny.

Motor nemá chvilkami dostatečný výkon:

-Částečně ucpaný přívod paliva anebo sítko v kohoutku nebo v karburátoru. / Přívod paliva anebo sítko vyčistit.

-Plynové lanko drhne v bowdenu. / Lanko namazat, prípadně vyměnit.

-Přehřátý motor. / Motor nechat vychladnout a udržovat v nízkých otáčkách.

-Špatná svíčka. / Vyměnit svíčku.
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9436"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one