Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

V letech 1958 až 1962 se v Jawě v Praze Nuslích přesto vrátili k výrobě malého motocyklu. Jednalo se o malý moped Jawetta, který je dnes téměř zapomenutý. Motory pro tyto mopedy se vyráběly v Českých Budějovicích. Moped existoval ve dvou variantách, Jawetta Standard dostala tehdy módní karosovaný zevnějšek, typ Sport měl zvětšený výkon motoru, větší nádrž a sportovní švih. Vzduchem chlazený dvoutaktní jednoválec měl objem 49,8 cm3. Moped Jawetta Standard měl výkon 1,1 kW (1,5 PS) při 4500 ot. za min., max. rychlost 45 km/h, hmotnost 47,5 kg a spotřebu jen 1,65 l/100km. Palivová nádrž byla menší o objemu 2,7 litrů oproti 6,5 litrové u modelu Sport. Jawetta Sport měla výkon 1,4 kW (2 PS) při 6000 ot. za min, rychlost 51 km/h, hmotnost 50,5 kg a spotřebu 1,8 l/100km. Moped měl dvoustupňovou převodovku s řazením otočnou rukojetí, zapalování setrvačníkovou magnetkou 20 W. Rám byl otevřený svařený z výlisků z ocelového plechu. Přední kolo zavěšeno ve dvojici kyvných vahadel na konci tenké vidlice svařené z ocelových výlisků. Odpružení vynutými pružinami s pryžovými dorazy. Zadní kolo uloženo v kyvné vidlici odpružené jednou vinutou pružinou pod sedlem (jako u pozdějšího systému Yamaha Monocross) s pryžovými dorazy. Bubnové brzdy na obou kolech, přední ovládána páčkou na řidítkách, zadní zpětným pohybem šlapadel. Kola měla pneumatiky 2,00–23.

JAWA 50 TYP 551

Technický popis z roku 1960 platné od čísla stroje 551-00001
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2912 N-11
Obsah válců 49,9ccm Průměr difuséru 12-13mm
Vrtání 38mm Hlavní tryska 66
Zdvih 44mm Karburátor pro výkon 1,8 Jikov 2913N-12
Kompresní poměr 1:7,5 Hlavní tryska pro výkon 1,8 69
Maximální výkon motoru 1,5k při 4750ot/mim Dynamo
Maximální rychlost 60km/hodině Stejnosměrný proud 6V
Prům. spotř. při 30km/hod 1,65/100km Výkon dynama 18W
Obsah nádrže 2,7litru /0,5 rez Přední žárovka 15/15W
Výška motocyklu 1850 mm Zadní žárovka 3W
Délka motocyklu 590 mm Zapalovací svíčka Pal 14/225
Šířka motocyklu 1010 mm Vzdálenost elektrod 0,5mm

Maximální stoupání 18%
Váha stroje-bez paliva 42kg Kola
Váha stroje-s palivem 45kg Rozměr přední pneumatiky 2,0 x 23
Únosnost (užitková váha) 100kg Rozměr zadní pneumatiky 2,0 x 23
Primární převod řetězem 3,8x3/8x5,8 44članku Rozměr předního ráfku 2,0 x 23
Sekundární převod řetězem 12,7x4,8 100 článků Tlak v přední pneumatice 1,7atp
Poměr převodu-primární ozubenými koly se šik. zuby Tlak v zadní pneumatice 2,0atp
Poměr převodu-sekundární 100 článků Počet drátů 36 ks
Poměr převodu-1. pře. stup. 1:4,75 (57/12) Průměr drátu 2,65
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:2,92 (35/12) Závit drátu M3
Celkově převod 1.stupeň 1:27,90
Celkově převod 2.stupeň 1:13,88 Seřízení předstihu
Maximální zdvih pře. vidlice 62 mm Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Maximální zdvih zad. vidlice 58 mm Předstih zážehu před Hú 2,8-3,1
j551_2.jpg
ggg.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9436"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one