Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Malý motocykl JAWA 50, Typ 23A Mustang je odvozený od motocyklu JAWA 50, Typ 20 a 21. Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstatě stejnou jako typy 20 a 21. Motor je u všech typu stejný. Typ 23A má alternátor o výkonu 30 W (pro reflektor 25/25 W a zadní světlo 5 W). Palivová nádrž je umístěná za řídítky a má objem 8 litru. Schránka na nářadí je pod sedlem. Motocykl má minimálně krytů a je opatřený stupačkami. Nastavení reflektoru: Vertikálně se reflektor nastavuje uvolněním dvou šroubu na stranách reflektoru a otočením reflektoru směrem nahoru nebo dolu podle potřeby. Stranově se reflektor nastavuje pomocí dvou seřizovacích šroubů, které jsou na chromovaném rámečku kolem reflektoru. Motor dvoudobý vzduchem chlazený ležatý jednoválec.


JAWA 50 TYP 23

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2917 PSb
Obsah válců 49,9ccm Průměr difuséru 17 mm
Vrtání 38mm Hlavní tryska 68
Zdvih 44mm Volnoběh tryska 38
Kompresní poměr 1:9,2
Maximální výkon motoru 3,5 K při 600ot/mim Setrvačníkové magnetko
Maximální rychlost 60km/hodině Stejnosměrný proud 6V
Prům. spotřeba s osobou 2,3l/100km Výkon dynama 20-30W
Obsah nádrže 8/0,5rez litru Přední žárovka 15/15W/-25/25W
Výška motocyklu 930 mm Zadní žárovka 5W
Délka motocyklu 1780mm Zapalovací cívka Pal 8 V02-9210,30
Šířka motocyklu 740mm Zapalovací svíčka Pal Super N7R
Vzdálenost elektrod 0,5mm
Maximální stoupání 25%
Váha stroje-bez paliva 55kg Kola
Váha stroje-s palivem 65kg Rozměr přední pneumatiky 2,75/16
Únosnost (užitková váha) 160kg Rozměr zadní pneumatiky 2,75/16
Primární převod řetězem 3,8x3/8x5,8 44članku Rozměr předního ráfku 1,5 A x 16
Sekundární převod řetězem 12,7x5,2/109článku+1člán. Tlak v přední pneumatice 1,5 atp.
Poměr převodu-primární 1:2,43(14/34) Tlak v zadní pneumatice 1,9 atp.
Poměr převodu-sekundární .1:4,23(15/55)1:4,58(12/55) Počet drátů 36 ks
Poměr převodu-1. pře. stup. 1:2,94(24/14x24/14) Délka drátu 160mm
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:1,716(24/14x19/19) Závit drátu M 3
Poměr převodu-3. pře.stupeň 1:1 přímý záběr
Celkový převod 1. stupeň 1:30,22 Seřízení předstihu
Celkový převod 2. stupeň 1:10,28 Vzdálenost přerušovače 0.4-0,5mm
Celkový převod 3. stupeň 1:7,74 Předstih zážehu před Hú 1,2-1,5mm
Čelisťové brzdy 125/20 mm
Maximální zdvih pře. vidlice 90 mm
Maximální zdvih zad. vidlice 50 mm

Největší vzhledovou změnou se mohl pochlubit typ 23 (též 223.200) nazvaný Mustang. Byl zbaven karoserie. Známý podvozek doplnil nosník pod sedlem. Blatníky byly mělké, kruhové. Do otevřeného prostoru mezi sedlem a řídítky byla umístěna velká palivová nádrž na 8 litrů. Vzhled měla na svědomí částečně italská firma Italjet, která kupovala do svých motocyklů motory v považských strojárnách. Těm se naopak zalíbila italská nádrž na palivo a dílo bylo hotovo. Nový vzhled byl šokem zejména pro vyznavače klasických pionýrů. Když byl motocykl poprvé předveden při oponentuře, jeden z funkcionářů vyhrkl: "Probůh, to je nějaký nedodělaný." Později se tento model stal jedním z nejoblíbenějších.
23a_dobova.jpg
23a_soucasna.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "4894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one