Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Nový model, označený jako Jawa 50 typ 05, měl významné úpravy rámu, zejména v jeho zadní části. Kyvná vidlice měla dvě samostatné pružicí jednotky s kapalinovými tlumiči. Už nebyla trubková, ale lisovaná. Stupačky pro spolujezdce byly umístěny na ní, takže jeho nohy pérovaly spolu se zadním kolem. To vyžadovalo výjimku ze zákona, která se uplatňovala až do konce výroby pionýrů.

Motor měl znovu zvýšený výkon, na 2,2 kW při 6000 1/min. Vlastní hmotnost ale narostla, z původních 47 kg u typu 550 přes 55 kg u typu 555 až na 65 kg, takže maximální rychlost zůstala na 60 km/h. Z dalších úprav je možné připomenout zvětšení nádrže paliva ze 3,5 l na 5,5 l a její přemístění do podsedlového prostoru. Typ 05 byl základním stavebním prvkem pro novou řadu, označenou jako typy 20, 21 a 23, které se staly nosným programem považských strojáren na dalších přibližně 15 let.
05_dobova.jpg
05_soucasna.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "4894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one