Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 350/634/01

JAWA 350 typ 634/01 - touhle čtyřkovou třiapůlí začala v roce1973 nová éra, která nahradila mladšího bratříčka JAWU 350 typ 633 BIZONA, od něhož získala motor, který však prošel několika změnami. K těm nejvýznamnějším patří nový klikový mechanizmus, který získal pro obě ojnice jehlová ložiska, která jsou na dolních i horních okách. Tím se výrazně prodloužila životnost klikového mechanismu spolu s dvojitým primárním řetězem, díky němuž se změnil i spojkový koš s dvojitým osazením zubů pro řetěz. To byla jediná změna na spojkovém koši, který už nebyl ovládán automatem, pročež řazení probíhalo jen s vypnutou spojkovou páčkou. Karterům byla odebrána oka na obou stranách karburátoru, která sloužily k zavěšení motoru do rámu Bizona. Rám byl zcela nové konstrukce, zhotovený z trubek s kruhovým průřezem. Na přední teleskopické vidlici bylo usazeno na dvou ramínkách přední světlo v černé masce, ve které byla umístěna i spínací skřínka a tachometr malého průměru spolu s kontrolkami. Nádrž paliva byla uchycena pomocí pryže pro odstranění nepříjemných rezonancí motoru. Vzadu je nádrž uchycena na obou stranách pryžovými válečkami, které se svírají po dotažení šroubku, který protíná střed válečku. Přední část nádrže je uchycena pružinou. Po sejmutí této pružiny se celá přední část nádrže nadzvedne, což má výhodu lepšího přístupu k hlavám obou válců spolu s cívkami. Pod sedlem se nachází baterie se sacím potrubím pro filtr sání, který je opařen papírovou vložkou, jenž je ukryt v plastové nádobě, na které jsou uchycený schránky, v levé schránce je ukryto nářadí. V pravé schránce je ukryta část elektro výzbroje( relátko s usměrňovačem). Zadní kyvná vidlice byla vybavena standardními tlumiči, které byly po čase vyměněné za tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Řídítka dostala nový tvar s ovládáním světel a klaksonu na levé straně a přepínač směrovek na straně pravé. Motocykl byl přizpůsoben pro připojení postranního vozíku VEROLEX 560/03. Proto má rám standardně provedená upevňovací oka pro montáž dvou zadních úchytů. Přední úchyty postranního vozíku se upevní jednak na nejhořejší příčku spodních nosníků rámu, jednak na přední záchyt motoru. JAWA 350 typ 634 se vyráběla 11 let, po tuto dlouhou dobu přišlo několik verzí, které se lišily důmyslnými zlepšováky nebo jen detaily. Po ní přišla v roce starší sestřička JAWA 350 typ 638.

Vyráběly se modely:
634-4/01: Náběhová série s přední jednoklíčovou brzdou.
634-4/02: Sériová verze s dvouklíčovou brzdou.
634-4/03: Motocykl s tišším provedením motoru pro domácí trh.
634-01: Motocykl pro vývoz do Sovětského svazu (SSSR).
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9436"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one