Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 350/633 Bizon

JAWA 250 Typ 623/1/2 přišla ke konci šedesátých let s novým designem od arch.Tatoušek. Prakticky se změnila přední část a palivová nádrž, která dostala nový tvar a navazovala již na oddělenou malou kapotáž. Motor se u těchto nových Bizonů montoval ve dvou variantách. První s označením 623/01 se vyráběl se zázračným OILMASTREM, který zajišťoval mazání válců bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, napojené přes drážku na klikovém hřídeli. Oběhové čerpadlo nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, odkud ho hadičkou dodávalo přímo do prostoru šoupátka karburátoru. To vše vytvářelo životně důležitou směs potřebnou pro dvoutakt. Druhá varianta s označením 623/02 byla bez olejmastra. |Motor byl naprosto shodný jako s oilmastrem, jen neměl nádržku na levé straně pod sedlem a měl rozdílný karburátor, kterému chyběl nahoře nad šoupátkem vstup olejové hadičky. Zadní vidlice byla odpružená dvěma tlumiči s odkrytými pružinami. Řetězový sekundární převod byl poprvé zakryt gumovými manžetami. Přední zkrácené teleskopické vidlice byly nové konstrukce, díky které byl střed kola mimo osu vidlic. Nosné trubky předních vidlic byly zalisované do svařeného nosníku. Na nosné trubky byla pomocí objímek připevněna řídítka s příčnou výztuhou, která bylo možné po povolení objímek na nosných trubkách nastavovat směrem nahoru a dolů. Pod sedlem se nacházela baterie s malým prostorem na drobné předměty. Na pravé straně pod sedlem byla umístěna schránka na nářadí. Na přání zákazníka bylo možno za příplatek vybavit Bizona odstředivou spojkou, směrovkami, zrcátky a nosičem zavazadel. V roce 1972-73 se JAWA Bizon 623/02 prodávala za 10.600 a typ 623/01 s OILMASTREM za 11.200 korun československých. Tento unikátní motocykl, který vznikl v unifikované řadě (UŘ) se nešťastně neprosadil na trhu, a tak v dubnu roku 1972 skončila definitivně éra unifikované řady BIZONA. Těchto naprosto originálních motocyklů se do roku 1972 vyrobilo pouze 2.175 kusů. Avšak tento BIZON přispěl ke zrodu nového nástupce motocyklu, který dostal typ JAWA 250 typ 634.


awa 350 typ 633 Bizon

Technický popis z roku 1970 a 1968
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 2 Karburátor Jirkov 2926 SBD b
Obsah válců 343,47ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 112 115
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 60 50
Kompresní poměr 9,2 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 21k 5000ot/min Poloha jehly 4 zářez
Maximální rychlost 118-128km/hodině Karburátor pro oilmastra Jikov 2926 SBDM

Obsah nádrže 16/0,5 rez litru Dynamo
Výška motocyklu 1020 mm Stejnosměrný proud 6V
Délka motocyklu 1890mm Výkon dynama 55W
Šířka motocyklu 640mm Přední žárovka 35/35W Ba20
Zadní žárovka 5W
Maximální stoupání 61% Stop žárovka 15W S8
Váha stroje-bez paliva 149kg Směrová žárovka 4x 21W
Váha stroje-s palivem 158kg Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Únosnost (užitková váha) 180kg Zapalovací svíčka Pal Pal 14-19
Maximální zatížení pře. kola 113kg Vzdálenost elektrod 0,6-0,7mm
Maximální zatížení zad. kola 225kg Baterie 6V-11Ah ukostření - minus
Primární převod řetězem 1X9,525X9,52/64článku Pojistka baterie 15A
Sekundární převod řetězem 1X12,7X7,8/125článku+1č
Poměr převodu-primární 45/27 1:1,66 Kola
Poměr převodu-sekundární 52/18 1:3,47 Rozměr přední pneumatiky 3,25/18
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 Rozměr zadní pneumatiky 3,50/18
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x19/16 Rozměr předního ráfku 2,15Bx18
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x16/19 Rozměr zadního ráfku 2,15/18
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Tlak v přední pneumatice 1,4 atp.
Celkový převod 1. stupeň 1:15,24 Tlak v zadní pneumatice 2 atp.
Celkový převod 2. stupeň 1:9,05 Počet drátů 36 ks
Celkový převod 3. stupeň 1:6,42 Velikost drátů 144
Celkový převod 4. stupeň 1:2,77 Závit drátu M 4
Převod pohonu rychloměru 5/12 zubů Průměr drátu 3,5
Čelisťové brzdy 160mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 125 mm Seřízení předstihu
Maximální zdvih zad. vidlice 90mm Vzdálenost přerušovače 0,3-0.4mm
Předstih zážehu před Hú 2,8 mm
Pravý válec náleží hornímu přerušovači
Oběhové čerpadlo JAWA Motorpal 591-15-200
Obsah náplně
Obsah převodovky 1 litr
Obsah př. tlumiče 105cmm
Obsah zad. tlumiče 47cmm
Obsah nádržky na olej 2,25 litr
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one