Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 350/354 Kývka

JAWAČZ 350 typ 354 Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1959. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl zadní kolo odpružené pomocí kyvné vidlice napojené na dvojici teleskopických trubek. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel kejvačky, které se vyráběly nejen v JAWĚ a i též v ČEZETĚ v několika typech a obsahu, až do roku 1974. JAWAČZ 350 typ 354 nastoupila hned po svém slavném předchůdkyni Jawě Péráku, která si své místo vydobyla nejen na domácím, ale i světovém trhu. Od své předchůdkyně zdědila motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Kartery motoru se změnily jen ve vyosení řetězového kola sekundárního převodu a byl též nahrazen jednoduchý chránič za dvoudílní komplet zakrývající řetěz. V rámu zcela nové konstrukce byla uložena zadní kyvná vidlice pomocí čepu protínajícího pouzdra v zadní části rámu tlumící pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopické vidlice, které měly uvnitř nosných trubek vinuté pružiny s olejovou náplní, byly oproti svému předchůdci též zcela nové konstrukce, který měl pružení pomocí dvojice vinutých pružin bez olejového tlumení. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky, jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc pro úschovu baterie a nářadí do praktických schránek, které se otvíraly a zavíraly pomocí kličky od zapalováni, již bylo možné odemknout čelní stranu schránky. Sedlo se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u Péraka, se změnilo na jedno dvousedadlo, pod nímž se nacházel třetí úložný prostor na nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostřování minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla vylepšená spínací skřínka s ampérmetrem a s kontrolkou pro zařazení neutrálu. Spínací skřínka dostala nový horní hliníkový kryt se značkou JAWAČZ, a byla opět umístěna jako u Péráka v palivové nádrži. JAWAČZ 350 typ 354 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 350 typ 354/02 mající jednu páku pro řazení a spouštění motoru určenou především pro zahraniční trh. JAWAČZ 350 typ 354 a typ 354 02 byla nahrazena typem Jawa 350 typ 354 03.

Jawa 350 typ 354

Technický popis z roku 1965
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 2 Karburátor Jikov 2924 H
Obsah válců 344ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 105
Zdvih 65mm Karburátor Jikov 2926
Kompresní poměr 1:6,8 Průměr difuséru 26 mm
Maximální výkon motoru 16K při 5500 ot/min Hlavní tryska 100
Maximální rychlost 100km / hodině
Prům. spotřeba při 80 km 3,5 litru /100 km Dynamo
Obsah nádrže 13/1rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1025 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 1980mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 670 mm Zadní žárovka 5W
Stop žárovka 15W S8
Maximální stoupání 45% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 135kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 145kg Vzdálenost elektrod 0,6-07mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-7Ah ukostření plus +
Maximální zatížení pře. kola 105kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 200kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/64članku Kola
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16 119článku+1člán Rozměr přední pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-primární 45/27 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-sekundární 46/18 Rozměr předního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 zubu Rozměr zadního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x19/17 Tlak v přední pneumatice 1,25atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x16/20 Tlak v zadní pneumatice 1,5atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr
Celkový převod 1. stupeň 1:13,426 Seřízení předstihu
Celkový převod 2. stupeň 1:7,449 Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Celkový převod 3. stupeň 1:5,368 Předstih zážehu před Hú 3,2-3,5mm
Celkový převod 4. stupeň 1:4,241 Pravý válec náleží hornímu přerušovači
Převod pohonu rychloměru 5/11 zubů
Čelisťové brzdy 160mm/25mm Obsah náplně
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah převodovky 800cmm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah př. tlumiče 100cmm
Obsah zad. tlumiče 65cmm
obr1.gif.png
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one