Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 350/354/3,4

JAWAČZ 350 typ 354/03 Kývačka se vyráběla od roku 1955. Je to další Kývačka, která získala zas o něco navíc. Byl to motor, který dosahoval většího výkonu, a to 16 koní oproti svému předchůdci, který měl koní 12. Motor měl i pro domácí trh jedno pákové provedení pro řazení a startování motoru. Též elektro soustava se změnila, bylo to dynamo, které bylo zmodernizováno spolu se zapalovacími kladívky. Hlavní modernizací motocyklu byly u obou kol celo nábojové středy kol, které nahradily jednostranné náboje kol. S tím souvisely nové brzdové čelisti spolu s rozetou, která doposud u předchůdce fungovala též jako brzdový buben. Od tohoto motocyklu se rozeta osamostatnila a brzdové čelisti se přesunuly na druhou stranu středu kola. To byly hlavní znaky nového motocyklu JAWAČZ 350 typ 354/0,3 který se vyráběl do roku 1957, kdy ho nahradil zas o něco lepší motocykl JAWAČZ 350 typ 354/04.

JAWAČZ 350 typ 354/04 Kývačka se vyráběla od roku 1957. Tento motocykl prošel řadou změn. Na motoru se nezměnilo takřka nic, jen karburátor už nenasával vzduch z hliníkového filtru ukrytého pod hliníkovým víkem karburátoru, nýbrž sál vzduch přes filtrační vložku v plastikové baňce. Plastiková baňka byla napojena pryžovou manžetou, ve které byla zavedena klapka, jíž se dal zavřít přísun vzduchu do karburátoru při startování za studena. Další změnou byly přední teleskopické tlumiče, u nichž byly pružiny vně nosných trubek (dosud byly pružiny uvnitř nosných trubek). To umožnilo použití většího průměru pružin. Zároveň byl zaveden kuželovitý tlumič pérování uvnitř kluzáku. Zadní tlumiče prošly modernizaci v tom, že se daly nastavit podle tuhosti tak, že se dolní kryt nadzvedl na druhou volnou drážku, do které se přendal opěrný kroužek. To, co na první pohled prozradilo, že jde o nový motocykl, byly nové výfuky. Oproti předchůdcům, kteří měly koncovky ve tvaru rybiny, byly doutníkového tvaru. A nakonec tou nejzásadnější změnou prošla elektro soustava. Spínací skřínka dříve umístěná na nádrži byla přesunuta spolu s kontrolkami dobíjení a neutrálu v podobě tří polohového bošáku na přední masku reflektoru k tachometru. Nádrž získala bez spínací skřínky o litr benzínu navíc. JAWAČZ 350 typ 354/04 se vyráběla do roku 1962, kdy jí nahradil typ JAWA 350 typ 354/06.


Jawačz 350 typ 354 3,4

Technický popis z roku 1955-56 platí od č.stroje 353-02400xxTechnický popis z roku 1958 platí od č. stroje 353-129971
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 2 Karburátor Jikov 2924 H
Obsah válců 344ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 105
Zdvih 65mm Karburátor
Kompresní poměr 1:7 Karburátor pro 353/04 Jikov 2924 SB
Maximální výkon motoru 16K při 5500 ot/min Hlavní tryska 125
Maximální rychlost 120km/hodině Volnoběžná tryska 60
Prům. spotřeba při 80 km 3,5 litru /100 km Dynamo
Obsah nádrže 13/1rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1025 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 1980mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 670 mm Zadní žárovka 5W
Stop žárovka 15W S8
Maximální stoupání 50% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 142kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 152kg Vzdálenost elektrod 0,6-07mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-14Ah ukostření plus +
Maximální zatížení pře. kola 105kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 207kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/64članku Kola
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16 119článku+1člán Rozměr přední pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-primární 45/27 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-sekundární 46/18 Rozměr předního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 zubu Rozměr zadního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x19/17 Tlak v přední pneumatice 1,25atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x16/20 Tlak v zadní pneumatice 1,5atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr
Celkový převod 1. stupeň 1:13,426 Seřízení předstihu
Celkový převod 2. stupeň 1:7,449 Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Celkový převod 3. stupeň 1:5,368 Předstih zážehu před Hú 3,2-3,4 mm
Celkový převod 4. stupeň 1:4,241 Pravý válec náleží hornímu přerušovači
Převod pohonu rychloměru 5/11 zubů
Čelisťové brzdy 160mm/25mm Obsah náplně
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah převodovky 800cmm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah př. tlumiče 100cmm
Obsah zad. tlumiče 65cmm
obr1.jpg
obr2.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8459"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one