Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 350/12 Pérák

JAWA 350 typ 12 Pérák přišel o dva roky později, a to v roce 1948 než Pérák 250. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou k třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se Pérák vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě motocyklu bez jakýkoliv změn. Rám byl stejné konstrukce jako u dvěstěpadesátky spolu s přední teleskopickou vidlicí chráněnou pryžovými manžetami své spodní kluzáky a s novým pláštěm předního světla a tachometru. Palivová nádrž získala v útrobách místo pro spínací skřínkou, která zpočátku měla v sobě umístěné zapalovací cívky. Pak byla následně vyměněná za spínací skřínku se samostatnými zapalovacími cívkami Palivová nádrž měla v dolní části vykrojený oblouk pro sedlo s jedním centrálním třecím tlumičem, který měl možnost nastavení tuhosti podle hmotnosti jezdce. Kola byla o velikosti devatenácti palců s jednostrannými brzdovými bubny. To, co dělalo Péráka skutečným klenotem, byl motor. Dvoudobý vzduchem chlazený se čtyřstupňovou převodovkou. Spojkový koš byl o čtyřech korkových lamelách ponořený v olejové lázni vypínaný poloautomatem na pravé straně. Karburátor měl samostatnou plovákovou komorou spjatou s karburátorem pomocí hlavní tryskou chráněnou sítkem. Vše bylo ukryté pod důmyslným krytem. O chod motoru se staralo šesti pólové dynamo, které dostalo novou spínací skřínku s ampérmetrem pro okamžitou kontrolu dobíjení.

Jawa 350 Typ 12

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 2 Karburátor Jikov 2924 H
Obsah válců 344ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 95/105
Zdvih 65mm
Kompresní poměr 1:6,25 Dynamo
Maximální výkon motoru 12k 4000ot/min 14k 4000 ot Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 115 km/h Výkon dynama 45W
Prům. spotřeba 50 km/ hod 3,25/100km Přední žárovka 35/35W Ba20
Obsah nádrže 13/1rez litru Zadní žárovka 5W S8
Výška motocyklu 950 Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Délka motocyklu 2000 Vzdálenost elektrod 0,6mm
Šířka motocyklu 700 Baterie 14Ah ukostřeni- minus

Maximální stoupání 40% Kola
Váha stroje-bez paliva 120kg Rozměr přední pneumatiky 3,00/19
Váha stroje-s palivem 132 kg Rozměr zadní pneumatiky 3,00/19
Únosnost (užitková váha) 160 kg Rozměr předního ráfku 2,25/19
Primární převod řetězem Rozměr zadního ráfku 2,25/19
Sekundární převod řetězem 1:2,59 Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-1. pře. stupeň 1:1,75 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:1,26
Poměr převodu-3. pře.stupeň 1:5,368 Seřízení předstihu
Poměr převodu-4. pře.stupeň přímý záběr Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Celkový převod 1. stupeň 1:13,426 Předstih zážehu před Hú 3,2-3,5 mm
Celkový převod 2. stupeň 1:7,449 Pravý válec náleží hornímu přerušovači
Celkový převod 3. stupeň 1:5,368
Celkový převod 4. stupeň 1:4,241 Obsah náplně
Čelisťové brzd 150/25 160/25 Obsah převodovky 1 litr
Maximální zdvih př. kyv vidl 130 mm Obsah př. tlumiče 105cmm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah zad. tlumiče 47cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9499"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one