Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 250/592 Panelka

JAWA 250 Typ 592 Panelka se vyráběla od roku 1969 a patřila mezi poslední Panelky, které vyjely ze závodu JAWA v Týnci nad Sázavou. Motocykl byl stejný jako jeho předchůdce JAWA 250 typ 559, a to i s motorem, který se montoval bez jakékoliv změny. Hlavním znakem nové JAWY byla palivová nádrž s opěrkami pro kolena, která se poprvé představila na Californii . Dále to byla elektrovýzbroj, která byla rozšířena o ukazatele směru vyžadující výkonnější dynamo o výkonu 50W. Přední blatník dostal novou podobu jíž nebyl klasický lisovaný nýbrž byl stáčený pro získaní mělkého předního blatníku. To byly hlavní znaky, které se změnily oproti předchůdci JAWĚ 250 typ 559. JAWA 250 typ 592 se v roce 1970 prodávala za 8.200 korun československých.

JAWA 250 TYP 590

Technický popis z roku 1972
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SBD 2787
Obsah válců 248,8ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 66mm Hlavní tryska 92
Zdvih 75mm Volnoběh tryska 45 (50)
Kompresní poměr 1:8,1 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 13k při 4750 ot/min Poloha jehly 1 zářez SHORA
Maximální rychlost 105km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 15,2/1 litr rezervi Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1025 mm Výkon dynama 50W
Délka motocyklu 1980mm Přední žárovka 35/35W Ba20
Šířka motocyklu 650mm Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 15W S8
Maximální stoupání 35% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 129kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 142kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-14AhU kostření (-)
Maximální zatížení před.kola 100kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 200kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/60članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-primární 45/22 Rozměr zadní pneumatiky 3,50/16
Poměr převodu-sekundární 46/18 Rozměr předního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 zubu Rozměr zadního ráfku 1,85B x 16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x20/16 zubu Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x17/19 zub Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:16,5 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:10,3 Průměr drátu
Celkový převod 3. stupeň 1:7,4
Celkový převod 4. stupeň 1:5,2 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 5/11 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Předstih zážehu před Hú 3,5-3,8mm
Čelisťové brzdy 160mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 150 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 86 mm Obsah převodovky 500cmm
Obsah př. tlumiče 140cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "5474"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one