Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 250/590 Sport

JAWA 250 Typ 590 SPORT kývačka se vyráběla s dalším vylepšením od roku 1963. Vznikla na základě svého předchůdce 559, od kterého se odlišovala výškou danou především devatenácti palcovými koly, která se po dlouhé době vrátila zpět do sériové výroby. To si vyžádalo několik změn. Přední teleskopické vidlice byla spolu s novým užším předním blatníkem přizpůsobena pro větší kolo. Zadní část dostala zadní blatník, který měl stejný tvar jako u dosud známé kývačky jen byl nastaven na výšku. Dvoudílný kryt řetězu byl spolu s řetězem o něco delší. To bylo důsledkem změny v převodu motoru. Dobře osvědčený motor byl převzat z Panelky. Byl pouze pozměněn v karburátoru, který byl opatřen přívěrou vzduchu na místo sytiče. Další sportovnější změnu zaznamenala řídítka. Byla vyměněna za řídítka s hrazdičkou a opatřena rychlopalem. Následně pak byla vybavena ochranným rámem a ukazateli směru jízdy.

JAWA 250 typ 590

se vyráběl pět let do roku 1970 a i za tak krátkou dobu patřila k nejúspěšnějším motocyklům od JAWY.

JAWA 250 TYP 590

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SDb-2769
Obsah válců 248,8ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 65mm Hlavní tryska 92
Zdvih 77mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:8,1 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 15 k při 47500 ot/min Poloha jehly 2-3 zářez
Maximální rychlost 116km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 15,2/1 litr rezervy Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1055 mm Výkon dynama 50W
Délka motocyklu 2105 mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 750 mm Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 35% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 128kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 142kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-14Ah ukostřen plus +
Maximální zatížení před.kola 100kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 200kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/60članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-primární 45/22 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-sekundární 46/18 Rozměr předního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 zůbu Rozměr zadního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x20/16 zůbu Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x17/19 zůbu Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 Přímý záměr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:16,5 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:10,3 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:7,4
Celkový převod 4. stupeň 1:5,2 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 5/11 Zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Předstih zážehu před Hú 3,5-4mm
Čelisťové brzdy
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9499"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one