Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 250/590/05

JAWA 250 Typ 590/05 CALIFORNIAN III přišla v roce 1968 pod svým názvem CALIFORNIAN, ten vdechnul JAWĚ Americký vítr do plachet, a tak tímto vznikly báječně sportovně založené motocykly. Které byly určené hlavně pro export nejen pro severoamerický trh, ale pro Evropu a jen malá část byla ponechána pro domácí trh. Celá historie začala v roce 1966, kdy doba dovolila vyvážet svůj poklad za velkou louži a Jawa patřila mezi ty, co využily tuto obchodní strategii. A pro to vznikla CALIFORNIAN I a II typu 590/04, který se vyrobil v malé sérii pro účel průzkumu trhu. Po ní přišla v roce 1968 vytoužená CALIFORNIA III JAWA 250 typ 590/05. Ta od svého předchůdce JAWY250 typ 559 zdědila motor, který získal větší kompresi spolu s pozměněným sekundárním převodem vzhledem změně kol z šestnácti palců na devatenácti palcové pneumatiky. Karburátor bez sytiče byl pomocí gumové manžety spojen s tlumičem sání, jenž byl ukryt ve schránkách pod sedlem na níž byl připevněn klakson. Rám byl stejné konstrukce jako u JAWY 250 typ 559, jen u pozdějších verzích byly upravené mírně zvednuté výfuky spolu se zadními nosníky pro stupačky. Zadní kolo mělo svůj řetězový převod chráněn horním jednodílném chráničem řetězu. Nádrž byla zcela nového designu s chromovými boky s gumovými opěrky kolen. Přední teleskopické tlumiče byly opatřeny v horní časti ramínky, ty sloužili k přichycení předního pláště světlometu, do kterého byl vsazen reflektor od výrobce PAL nebo Bosch. V plášti světlometu byl umístěn tachometr spolu s kontrolkami a spínací skřínkou. Nový byl též pření mělký blatník s upevněním pomocí dvěmi chromovými spěrami. Řídítka jsou opatřena příčnou hrazdou s plynovou rukovětí rychlopal. Tento CALIFORŇAŇ se vyráběl v několika provedení obzvláště provedení 590/05/04 takzvané tiché provedení které, bylo určené v malé sérii pro náš trh. JAWA 250 typ 590/05 se zasloužila o americkou klasikou mezi tehdejšími československými motocykly.


AWA 250 TYP 590_5 california

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SDb-2769
Obsah válců 248,8ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 65mm Hlavní tryska 92
Zdvih 77mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:8,1 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 15 k při 47500 ot/min Poloha jehly 2-3 zářez
Maximální rychlost 116km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 15,2/1 litr rezervy Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1055 mm Výkon dynama 50W
Délka motocyklu 2105 mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 750 mm Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 35% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 128kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 142kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-14Ah ukostřen plus +
Maximální zatížení před.kola 100kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 200kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/60članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-primární 45/22 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-sekundární 46/18 Rozměr předního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 zůbu Rozměr zadního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x20/16 zůbu Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x17/19 zůbu Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 Přímý záměr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:16,5 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:10,3 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:7,4
Celkový převod 4. stupeň 1:5,2 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 5/11 Zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Předstih zážehu před Hú 3,5-4mm
Čelisťové brzdy
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.gif.png
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8069"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one