Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 250/353/03-04

JAWAČZ 250 typ 353/03 (Kývačka) se vyráběla od roku 1955 s dalším vylepšením slavných Kývaček. Jednalo se o motor dosahující zvýšeného výkonu 12 koní oproti předchůdci, který měl pouze 9 koní. Motor byl již opatřen jedno pákovým provedením pro řazení a startování motoru. Též elektro soustava se změnila. Zmodernizováno bylo dynamo spolu se zapalovacími kladívky. Hlavní modernizací motocyklu byly celo nábojové středy kol, které nahradily kola s jednostrannými náboji používaná u předchůdce. S tím souvisí i změna brzdové čelisti a rozety, která doposud fungovala též jako brzdový buben. To byly hlavní znaky nového motocyklu JAWA ČZ 250 typ 353/03, který se vyráběl do roku 1957, kdy ho nahradil zas o něco lepší motocykl JAWA ČZ 250 typ 353/04.

JAWAČZ 250 Typ 353/04 (Kývačka) se vyráběla od roku 1957. Na motoru byl změněn jen karburátor, který již byl nové monoblokové konstrukce. Karburátor už nenasával vzduch z hliníkového filtru ukrytého pod hliníkovým víkem karburátoru jako u předchůdce, nýbrž sál vzduch přes filtrační vložku uloženou v plastikové baňce v přední části pod sedlem. Další změnou byly přední teleskopické tlumiče, u nichž byly pružiny vně nosných trubek (dosud byla pružiny uvnitř nosných trubek). Tím bylo umožněno použití většího průměru pružin. Zadní tlumiče se daly nastavit podle tvrdosti, což se provádělo nadzvednutím dolního krytu na druhou volnou drážku, do níž se přendal opěrný kroužek. Tyto tlumiče nevyžadovaly časté doplňování oleje, jen při ujetí 10 až 15 tisíc km bylo doporučeno olej vyměnit. To, co na první pohled prozradilo tento motocykl, byly nové výfuky. Byly doutníkového tvaru oproti předchůdcům, kteří měli koncovky ve tvaru rybiny. A nakonec tou nejzásadnější změnou byla elektro soustava. Spínací skřínka dříve umístěná na nádrži byla přemístěna v podobě třípolohového bošáku na přední masku reflektoru. S ní byly přesunuty i kontrolky dobíjení a neutrálu, které byly umístěny v tachometru. Nádrž tak získala bez spínací skřínky o jeden litr benzínu navíc. JAWA ČZ 250 typ 353/04 se vyráběla do roku 1962, kdy ji nahradila JAWA 250 typ 559.

Jawačz 250 typ 35334

Technický popis z roku 1955-56 platí od č.stroje 353-02400 Technický popis z roku 1958 platí od č. stroje 353-129971
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 H (2924 H)
Obsah válců 248,5ccm Průměr difuséru 26(24) mm
Vrtání 65mm Hlavní tryska 102 (100)
Zdvih 75mm Karburátor Jikov 2926SB
Kompresní poměr 1:6,6 Průměr difuzéru 26 mm
Maximální výkon motoru 12K při 4700 ot/ min Hlavní tryska 120
Maximální rychlost 105km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 13/0,5rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1025 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 1980 mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 670 mm Zadní žárovka 15W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 45% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 132kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 142kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-14Ah ukostření plus(+)
Maximální zatížení před.kola 100kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 202kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/60članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-primární 45/22 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-sekundární 46/19 Rozměr předního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 Rozměr zadního ráfku 1,85Bx16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x19/17 Tlak v přední pneumatice 1,6atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x16/20 Tlak v zadní pneumatice 2,1atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:15,668 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:6,265 Průměr drátu 3,5
Celkový převod 3. stupeň 1:4,928
Celkový převod 4. stupeň 1:3,41 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 5/10 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Předstih zážehu před Hú 4,8-5 mm
Čelisťové brzdy 160mm/25mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče. tlumiče 65cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one