Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 250/10 Pérák

JAWA 250 typ 10 Pérák patří do kategorie vlasteneckých motocyklů a své historické tažení započal v roce 1946. Vznikl v době německé okupace, kdy vlastenecký kolektiv JAWY riskoval návrhem a přípravou nového legendárního motocyklu vlastní život. První prototypy byly stvořeny v Praze na Pankráci v malé dílničce nesoucí název Motozbroj, která sloužila jako opravna motocyklů pro Nacisty, kde se jiná činnost chápala jako sabotáž a trestala se smrtí. Přesto se statečným vlastencům podařilo testovat jednotlivé díly na motocyklech wehrmachtu. Poté přišla daleko riskantnější činnost, a to testování prvních prototypů po našich silnicích s často vypůjčenýma evidenčními čísly SS nebo wehrmachtu. Prototypů vzniklo po dobu okupace okolo dvaceti. Ty, co se nejvíc podobaly, byly prototypy se základními tvary motoru a rámu, s přední palelogramovou vidlicí a s neodpruženým zadním kolem. Pro jistotu se Pérák přestěhoval do Nové Paky. Zde byl důvěryhodnými odborníky podroben zkušebním jízdám, kteří tak měli možnost k odborným připomínkám. Ty přispěly k vyladění posledních detailů, ze kterých vznikly dva skuteční Peráci odění do vojenské khaki barvy. Oba byly po zbytek okupace důkladně schováni před nacisty a čekali jen na to, až naší vlast osvobodí po boku amerických kovbojů rudí bratři, na které jsme nezapomněli celých 40 let. A proto jsme Sovětskému svazu dobrovolně věnovali svoje nejlepší léta spolu s největším výrobním potencionálem našich motocyklů, které putovaly právě do ruské matičky země. A však dokázala by JAWA vyrobit za svou existenci 3.000 000 motocyklu bez toho aniž by šli naše motocykly do ruské matičky země. I při té velké konkurenci????? Já osobně nevím v té době jsem byl na houbách.


Jawa 250 typ 10

Technický popis z roku 1952 pro typ 11 platící od 11-46001
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2924 H
Obsah válců 248,5ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 65mm Hlavní tryska 100
Zdvih 75mm
Kompresní poměr 1:6,25 Dynamo
Maximální výkon motoru 9 k 4250ot/min Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 100km/hodině Výkon dynama 45W
Přední žárovka 35/35W Ba20
Obsah nádrže 13/1rez litru Zadní žárovka 5W S8
Výška motocyklu 950 Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Délka motocyklu 2000 Vzdálenost elektrod 0,6mm
Šířka motocyklu 700 Baterie 14Ah ukostřeni- minus

Maximální stoupání 40% Kola
Váha stroje-bez paliva 115kg Rozměr přední pneumatiky 3,00/19
Váha stroje-s palivem 127 kg Rozměr zadní pneumatiky 3,00/19
Únosnost (užitková váha) 160 kg Rozměr předního ráfku 2,25/19
Primární převod řetězem 112članku Rozměr zadního ráfku 2,25/19
Sekundární převod řetězem 60článku+1článek Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-1. pře. stupeň 1:3,14 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:3,14
Poměr převodu-3. pře.stupeň 1:1,75 Seřízení předstihu
Poměr převodu-4. pře.stupeň přímý záběr Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Celkový převod 1. stupeň Předstih zážehu před Hú 4,8-5mm

Čelisťové brzdy 150/25 160/25 Obsah náplně
Obsah převodovky 1 litr
Obsah př. tlumiče 105cmm
Obsah zad. tlumiče 47cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one