Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 175/356

JAWAČZ 175 Typ 356 kývačka přišla na svět v roce 1956 a stala se další povedenou kývačkou vyrobenou ve společné spolupráci ČEZET a JAWY. Motocykl byl postaven na stejné konstrukci jako 250 kývačka jen s rozdílem, že rám byl přizpůsoben menšímu motoru dodávaného ČEZETOU .
JAWAČZ 175/356 kývačka byla převzata od svého průkopníka JAWAČZ 250/353, který vdechnul stejnou podobu. Avšak s výraznými změnami, rám byl přizpůsoben k menší rozteči pro uchycení motoru. Motor dostal svou čtyřrychlostní převodovku ovládanou spojkou v olejové lázni s menšími lamely než u dvěstěpadesátky. Klikový mechanismus byl uložen nejdříve na válečkových ložiskách, která byla později vyměněná za standardní kuličková ložiska. Karburátor se zpočátku montoval přírubový tzn., že byl navlečen na přírubu karburátoru a stažen hliníkovou objímkou. Filtr sání byl pro tento karburátor standardní v podobě drátěnky ukryté v hliníkovém odlitku opatřeném přívěrou vzduchu. Ta se ovládala zobáčkem, který procházel skrz poklop karburátoru. V roce 1957 se začal montovat nový karburátor monoblokové konstrukce, který měl již svou plovákovou komoru v jednom celku. Monoblokový karburátor byl přichycen na karterový motor dvěma šrouby. Pro tento monoblokový karburátor byl dodáván i též nový tlumič sání v podobě plastové baňky ukrývající se pod sedlem, který byl spojen s karburátorem pomocí pryžové manžety. Válec motoru měl svá výfuková kolena vyvedena do výfuku s rybinovými koncovkami. Ty byly též vyměněny po čase za nový tvar doutníkové koncovky. Zadní kyvná vidlice měla ze začátku montované jednoduché tlumiče bez nastavení, po níž přišly nové tlumiče, které se daly nastavit podle hmotnosti spolujezdce. Stačilo silou nadzvednout dolní kryt a opěrné kroužky poposadit výš nebo níž. Od 1.5.1958 se změnila elektroinstalace spínací skřínky s ampérmetrem a kontrolka neutrálu umístěná na palivové nádrži. Spínací skřínka (bošárna), která dostala svou novou podobu se třemi polohami, byla umístěna na horní časti masky světla. Ampérmetr byl nahrazen za kontrolku dobíjení, která se spolu s kontrolkou neutrálu nacházela vevnitř masky světla v těsné blízkosti tachometru. JAWA ČZ 175 typ 356 byl nahrazen v roce 1959 modelem ČZ 175 typ 450, který byl znám svým jedno výfukovým motorem.


Jawačz 175 typ 356

Technický popis z roku 1958 třetí vydání platí od čísla stroje 60001
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2924-M11/12
Obsah válců 171,7ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 95-100
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:7 Šroubek volnoběžky 1/4otačky
Maximální výkon motoru 8k při 5500ot/mim Poloha jehly 4 zářez
Maximální rychlost 90km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 13/1rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1030 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 1960mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 660mm Zadní žárovka 15W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 38% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 115kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 125kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 150kg Baterie 6V-7Ah kostra plus
Maximální zatížení před.kola 82,5kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 192,5kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,00/16
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-sekundární 47/16 Rozměr předního ráfku 1,6 x 16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X13/14 Rozměr zadního ráfku 1,85B x 16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/18X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 16/21X23/14 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:16,82 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:9,61 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:7,00
Celkový převod 4. stupeň 1:5,59 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 4/11 zubů Vzdálenost přerušovače 0,4-0,5mm
Předstih zážehu před Hú 4 mm
Čelisťové brzdy 140mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one