Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 150/352

JAWAČZ 150 Typ 352 kývačka se vyráběla od roku 1954. Patřila mezi první motocykly vyrobené ve vzájemné spolupráci mezi ČEZETOU a JAWOU, takzvanou jednotnou řadu. Tak vznikla značka JAWACŽ. Pod tímto logem se vyráběly motocykly od roku 1954 až po rok 1959, kdy se značka opět rozdělila na dva největší výrobce. JAWAČZ 150 typ 352 se vyráběl současně s typem 351 o obsahu 125. Do těchto obou motocyklů, se montoval motor ze Strakonic se značkou ČZ, který byl převzat od svých poválečných předchůdců typu C. Motor byl dvoudobý vzduchem chlazený s třístupňovou převodovkou, válec motoru byl opatřen přírubami pro navlečení výfukových kolen a karburátoru, které byly zajištěné pomocí objímek. Karburátor měl vzduchový filtr se vzduchovou přívěrou pro studené starty a byl důmyslně ukryt pod krytem, který splýval spolu s kartery. Setrvačníkové magneto mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá ve spínací skříňce z bakelitu na nádrži. Třetí cívka byla určená pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil knoflík, který po zmačknutí zkratoval celou zapalovací soustavu. Tento šikovný knoflík se nacházel v pravém krytu motoru hned pod válcem spolu s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a neutrálu. Motor byl vložen do kývačkového rámu, který dostal přezdívku díky své zadní kyvné vidlici, která měla na obou stranách jednoduché pevně nastavené tlumiče s olejovou náplní. Přední teleskopická vidlice byla též nové konstrukce, kde kluzák nebyl ochráněn gumovou manžetou, ale chromovou trubkou. Přední teleskopická vidlice dostala masku reflektoru, ve které byl ukryt tachometr s osvětlením. Sedlo nebylo rozdělené na dvě části, nýbrž tvořilo jeden celek stvořený pro pohodlnější jízdu dvou osob. Pod sedlem byl ukryt prostor na nejrůznější předměty spolu s pumpičkou a po jeho obou stranách byly schránky pro baterii a nářadí spolu se stop spínačem zadního světla. Kola byla u první série s jednostrannými brzdovými bubny. Novější verze měla klasicky známé celonábojové brzdy, u kterých se změnila rozeta spolu s brzdovými čelistmi. Motocykl, který položil základy pro jednotnou řadu motocyklů společné značky JAWAČZ, se vyráběl do roku 1956. Kdy se stal posledním sériově vyráběným motocyklem o obsahu 150 ccm v naší historii motocyklu.

Jawa 150 typ 352


Motor dvoudobý vzduch chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2918 HC
Obsah válců 148 ccm Průměr difuséru 18 mm
Vrtání 57 mm Hlavní tryska 85
Zdvih 58 mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:6,9 Šroubek volnoběžky 1/4otačky
Maximální výkon motoru 6,2 K při 4750ot/mim Poloha jehly 4 zářez
Maximální rychlost 75-85km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 13/1rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1030 mm Výkon dynama 25W
Délka motocyklu 1960 mm Přední žárovka 15/15W Ba20
Šířka motocyklu 660 mm Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 31% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 98kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 108kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 150kg Baterie 6V-7Ah
Maximální zatížení před.kola 75kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 183kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/114článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,00/16
Poměr převodu-primární 40/15 Rozměr zadní pneumatiky 3,00/16
Poměr převodu-sekundární 44/17 Rozměr předního ráfku 1,60 x 16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X13/14 Rozměr zadního ráfku 1,85B x 16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/18X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,25atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 16/21X23/14 Tlak v zadní pneumatice 1,5atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr
Celkový převod 1. stupeň 1:18,246 Počet drátů 36 ks
Celkový převod 2. stupeň 1:8,590 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 3. stupeň 1:6,182 Průměr drátu 3,1
Celkový převod rozt ústrojí 1:5,332
Převod pohonu rychloměru 7/19 zubů Seřízení předstihu
Čelisťové brzdy 7/19 zubů Vzdálenost přerušovače 4 mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Předstih zážehu před Hú 4 mm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm
Obsah náplně
Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8069"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one