Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Jawa 125/355

JAWAČZ 125 TYP 355 kývačka přišla na svět v roce 1956 a stala se další povedenou kývačkou vyrobenou ve společné spolupráci ČEZET a JAWY. Motocykl byl postaven na stejné konstrukci jako 250 kývačka jen s rozdílem, že rám byl přizpůsoben menšímu motoru dodávaného ČEZETOU.
JAWAČZ 125/355 byla převzata od svého průkopníka JAWAČZ 250/353, který vdechnul této kývačse125 stejnou podobu. Avšak s výraznými změnami, rám byl přizpůsoben k menší rozteči pro uchycení motoru. Motor dostal svou čtyřrychlostní převodovku ovládanou spojkou v olejové lázni s menšími lamely než u dvěstěpadesátky. Klikový mechanismus byl uložen nejdříve na válečkových ložiskách, která byla později vyměněná za standardní kuličková ložiska. Karburátor se zpočátku montoval přírubový tzn., že byl navlečen na přírubu karburátoru a stažen hliníkovou objímkou. Filtr sání byl pro tento karburátor standardní v podobě drátěnky ukryté v hliníkovém odlitku opatřeném přívěrou vzduchu. Ta se ovládala zobáčkem, který procházel skrz poklop karburátoru. V roce 1957 se začal montovat nový karburátor monoblokové konstrukce, který byl již s plovákovou komorou v jednom celku. Monoblokový karburátor byl přichycen na karterový motor dvěma šrouby. Pro tento monoblokový karburátor byl dodáván i též nový tlumič sání v podobě plastové baňky ukrývající se pod sedlem, který byl spojen s karburátorem pomocí pryžové manžety. Válec motoru měl výfuková kolena vyvedena do výfuku s rybinovými koncovkami. Ty byly též vyměněny po čase za nový tvar doutníkové koncovky. Zadní kyvná vidlice měla ze začátku montované jednoduché tlumiče bez nastavení, po níž přišly nové tlumiče, které se daly nastavit podle hmotnosti spolujezdce. Stačilo silou nadzvednout dolní kryt a opěrné kroužky poposadit výš nebo níž.
Od 1.5.1958 se změnila elektroinstalace spínací skřínky s ampérmetrem a kontrolka neutrálu umístěná na palivové nádrži. Spínací skřínka (bošárna), která dostala svou novou podobu se třemi polohami, byla umístěna na horní časti masky světla. Ampérmetr byl nahrazen za kontrolku dobíjení, která se spolu s kontrolkou neutrálu nacházela vevnitř masky světla v těsné blízkosti tachometru. JAWA ČZ 125 typ 355 byl nahrazen v roce 1959 modelem ČZ 125 typ 453, který byl znám svým jedno výfukovým motorem.


JAWAČZ 125 typ 355

Technický popis z roku 1958 třetí vydání od výrobního čisla stroje 90001
Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2920
Obsah válců 123,2ccm Průměr difuséru 20mm
Vrtání 52mm Hlavní tryska 85
Zdvih 58mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:7 Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Maximální výkon motoru 5,6k při 5500ot/mim Poloha jehly 2 zářez
Maximální rychlost 75km/hodině
Prům. spotřeba 60km/hod 3litr/100km Dynamo
Stejnosměrný proud 6V
Obsah nádrže 13/0,5rez litru Výkon dynama 45W
Výška motocyklu 1030 mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Délka motocyklu 1960mm Zadní žárovka 5W S8
Šířka motocyklu 660mm Stop žárovka 5W S8
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Maximální stoupání Zapalovací svíčka Pal 14/175
Váha stroje-bez paliva 112kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Váha stroje-s palivem 122kg Baterie 6V-7Ah (+) plus kostra
Únosnost (užitková váha) 150kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení před.kola 81,5kg
Maximální zatížení zad. kola 190,5kg Kola
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Rozměr přední pneumatiky 3,00/16
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/117článku+1článek Rozměr zadní pneumatiky 3,00/16
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr předního ráfku 1,6x16
Poměr převodu-sekundární 47/14 Rozměr zadního ráfku 1,6x16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,4atp
Poměr převodu-3. pře. stupeň 19/18X23/1 Tlak v zadní pneumatice 1,9atp
Poměr převodu-4.pře.stupe 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:19,380 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:11,205 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:6,400
Celkový převod 4. stupeň 1:3,04 Seřízení předstihu
Převod pohon. rychloměru 4/13 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4 mm
Čelisťové brzdy 140mm/35mm Předstih zážehu před Hú 3,5-4 mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah náplně
Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one