Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 250/475 Sport

ČEZETA 250 Typ 475 s označením SPORT přišla na svět v roce 1962 jako nejostřejší kývačka která, proměnila tuto dvěstěpadesátku v ryze sportovní stroj. Tento motocykl patřil k výjimečným tím, že byl do kývačkového rámu o obsahu 125 a 175 včetně šasí celého motocyklu vložen motor o obsahu 250, ale i pro devatenácti palcová kola, která dělala z tohoto stroje dospělou motorku. Tato lehká 250 s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky silných motocyklů. Motor byl na první pohled k nerozeznání od ČEZETY 175/450, jen při pohledu na válec, který byl nepatrně větší, se ČEZETA 250/475 prozradí. Kartery se od svého předchůdce 175 zvnějšku nezměnily, jen uvnitř vzniklo více místa pro kliku s větším zdvihem, kartery motoru také získaly větší sací kanály. Převodovka měla větší životnost, řetězová kolečka byla opatřena silnějšími patkami. Kolečko druhého převodu na hlavní hřídeli bylo pro lepší přesnost řazení zajištěno pojistným kroužkem. Z důvodu větších devatenácti palcových kol se oproti 455 změnil sekundární převod spolu s větším dvoudílným chráničem řetězu a protáhlejší zadní kyvnou vidlicí. Dále to byly schránky pro nářadí a baterie, které se otvírali zevnitř pružnými plíšky, dající se odjistit až po odemčení sedla. Kvůli lepšímu přístupu k seřízení řetězu se k tomu určené okénko přestěhovalo pod pravou stupačku.

ČEZATA 250 TYP475

Technický popis 4. vydání z roku 1962 a (6. vydání z roku 1964)
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SBD15b
Obsah válců 246,3ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 66mm Hlavní tryska 92
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:6,8 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 13k Poloha jehly 2-3 zářez
Maximální rychlost 115km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 13/0,5rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1020 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 2090mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 735mm Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 5W S8
Maximální stoupání 41% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 121kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 130kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 180kg Baterie 6V-14Ah
Maximální zatížení před.kola 119kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 200kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/19
Poměr převodu-sekundární 47/17 Rozměr předního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X13/14 Rozměr zadního ráfku 1,85B x 19
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/18X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 16/21X23/14 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:18,94 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:10,84 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:6,26
Celkový převod 4. stupeň 1:7,83 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 4/10 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Předstih zážehu před Hú 3,5-3,8mm
Čelisťové brzdy 140mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one