Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 250/471

ČEZETA 250 Typ 471 V roce 1974 to byla defakto stopětasedma typu 477, do níž byl vložen dvouválcový motor spolu s novými konstrukčními prvky. Motor byl vybaven čtyřrychlostní převodovkou s nožním řazením začínající zespodu směrem nahoru. Válce motoru byly opatřeny vnitřními závity pro matice výfukových kolen. Primární převod pomocí dvojitého řetězu převáděl sílu od klikového mechanismu na spojkový koš ponořený do olejové lázně. Sekundární řetězový převod byl ukryt dobře známého dvoudílného plechového krytu. Dynamo bylo opatřeno samostatným relé umístěným pod levým kastlíkem, které bylo hlídané bílím okem na předním plášti reflektoru ležícím vedle kontrolky dálkového světla. Přední plášť reflektoru s tachometrem pocházela od předchůdce 476/477. V roce 1976 se design přední části výrazně změnil v přední samostatné masce světla, která dostala svůj přístrojový panel. Přední teleskopická vidlice byla obohacena o dvouklíčovou brzdu s ukazatelem opotřebení brzdových čelistí. Řídítka byla opatřena zrcátkem s přepínačem pro světla a s přepínačem pro směrová světla které, měli zakulacené smšrová sklíčka. Palivová nádrž získala dva výpustné kohoutky, které zaručovaly dvojitou rezervu rozdělenou napolovic. Sedlo bylo zajištěno zámkem, který se odemykal stejným klíčem jako zámek řídítek. Po odemčení sedla byla odkryta dvě hrdla filtru sání s malým úložným prostorem, po stranách rámu bylo možno odjistit schránky na obou stranách. Zadní kyvná vidlice byla opatřena dvojicí tlumičů bez nastavitelné tuhosti. Obě kola o velikosti osmnácti palců bylaopatřena duralovými ráfky.

ČEZATA 250 TYP471

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 2 Karburátor Jikov 2924 SBDb
Obsah válců 246,35ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 52mm Hlavní tryska 90
Zdvih 58mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:9,3 Šroubek volnoběžky 1,5 otáčky
Maximální výkon motoru 17k při 5250ot/min Poloha jehly II zářez
Maximální rychlost 105/115 km/hodině
Dynamo
Obsah nádrže 13/0,5rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 800mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 2110 Přední žárovka 35/35W Ba20
Šířka motocyklu 715 Zadní žárovka 5W
Stop žárovka 15W S8
Maximální stoupání 36% Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Váha stroje-bez paliva 115kg Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 160kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 156kg Baterie 6V-7Ah ukostření - minus
Primární převod řetězem 3,8x3,8/64 článku Pojistka baterie 15A
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16-124 článku+1člá.
Poměr převodu-primární 1:62,1 (47/29) Kola
Poměr převodu-sekundární (52/15) Rozměr přední pneumatiky 3,25/18
Poměr převodu-1. pře. stupeň 19/12x24/12 Rozměr zadní pneumatiky 3,50/18
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/12x19/16 Rozměr předního ráfku 1,85B/18
Poměr převodu-3. pře.stupeň 19/12x16/19 Rozměr zadního ráfku 2,15/18
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Tlak v přední pneumatice 1,4 atp.
Celkový převod 1. stupeň 1:15,65 Tlak v zadní pneumatice 2 atp.
Celkový převod 2. stupeň 1:9,21
Celkový převod 3. stupeň 1:6,52 Seřízení předstihu
Celkový převod 4. stupeň 1:5,22 Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Převod pohonu rychloměru 5/14 zubů Předstih zážehu před Hú 2,5-2,8 mm
Čelisťové brzdy 160mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 160mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 90mm Obsah převodovky 1,2 litr
Obsah př. tlumiče 120 cmm
Obsah zad. tlumiče 47 cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one