Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 250/455

obr1.gif.png
ČEZETA 250 Typ 455 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959 do 1968. Tento motocykl byl výjimečný tím, že byl do jeho kývačkového rámu pocházejícího od motocyklů o obsahu 125 a 175, vložen motor o obsahu 250 cmm. Takováto lehká motorka s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky rychlých strojů. Motor byl naoko k nerozeznání od ČEZETY 175/450, jen při pohledu na válec, který je nepatrně větší, se ČEZETA 250/455 prozradila. Kartery se od svého předchůdce 175 z vnějšího pohledu nezměnily jen uvnitř bylo místo pro větší klikový mechanismus usazený na větších ložiskách. Kartery motoru také získaly větší sací kanály. Změněn byl také rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce 353, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde se u předchůdce nacházel na čelní straně otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování, kterým se schránka otvírala a zavírala. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE LUXE a typem 473 SPORT.

Čezeta 250 typ 455

Technický popis 4.vydání z roku 1962 a (6. vydání z roku 1964)
Motor dvoudobý vzduchem chlazený Karburátor
Počet válců 1 Jikov 2926 SBD12 (15b)
Obsah válců 246,3ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 66mm Hlavní tryska 92
Zdvih 72mm Volnoběh tryska 45 (50)
Kompresní poměr 1:6,8 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačky
Maximální výkon motoru 13k Poloha jehly 2-3 zářez
Maximální rychlost 115km/hodině
Maximální stoupání 41%
Dynamo

Obsah nádrže 13/0,5rez litru Stejnosměrný proud 6V
Výška motocyklu 1010 mm Výkon dynama 45W
Délka motocyklu 1950mm Přední žárovka 25/25W Ba20
Šířka motocyklu 650mm Zadní žárovka 15W S8
Váha stroje-bez paliva 115kg Stop žárovka 5W S8
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-s palivem 125kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Únosnost (užitková váha) 180kg Baterie 6V-7Ah
Maximální zatížení před.kola 82,5kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 192,5kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Kola
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/119článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 3,00/16
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr zadní pneumatiky 3,25/16
Poměr převodu-sekundární 47/17 Rozměr předního ráfku 1,6 x 16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X13/14 Rozměr zadního ráfku 1,85B x 16
Poměr převodu-2. pře.stupeň 19/18X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-3. pře.stupeň 16/21X23/14 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-4. pře.stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:17,83 Závit drátu M 3,5
Celkový převod 2. stupeň 1:10,21 Průměr drátu 3,1
Celkový převod 3. stupeň 1:7,45
Celkový převod 4. stupeň 1:5,94 Seřízení předstihu
Převod pohonu rychloměru 4/10 zubů Vzdálenost přerušovače 0,4-0,5mm
Předstih zážehu před Hú 3,5-3,8mm
Čelisťové brzdy 140mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 800cmm
Obsah př. tlumiče 150cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9499"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one