Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 175/487

ČEZETA 175 Typ 487/00 se vyráběla od roku 1983 ve strakonickém závodu. Motocykl navazuje na svého slavného předchůdce ČEZETU 175 typ 477, od kterého zdědila skoro vše jen s drobnými detaily, které přispěly k výtečné motorce. Byla to především přední část spolu s elektro výzbrojí motocyklu a motoru. Změna v motoru se týkala změny řazení, kde se první převodový stupeň řadil odspodu. Hlava válce měla pro snížení nepříjemného hluku motoru vložené pryžové vložky, které zabraňovaly jeho rezonanci. Elektrická soustava dostala především výkonnější dynamo, které získalo výkon 75W pro ukazatele směru, které se ovládaly na levé straně řídítek. Stop lampa měla o jeden spínač navíc, který byl ovládán přední brzdou. Ta získala dvou klíčovou brzdu, na které bylo vidět opotřebení brzdných čelistí. Řídítka dostala nový tvar pro ovládací prvky. Na pravé straně řídítek se nacházel nouzový vypínač motoru spolu s plynovou rukojetí v jednom. Na levé straně se nacházelo přepínaní světel blinkru a světelné a akustické houkačky. Přední světlo tvořilo samostatný celek, který byl vložen do plastového pláště předního světlometu na rozdíl od svého předchůdce, u něhož bylo světlo vloženo do pláště spolu s kontrolkami. Nad předním světlem se nacházel hliníkový odlitek, do kterého byl vložen tachometr většího průměru spolu se spínací skřínkou a kontrolkami. Klakson byl pro lepší signalizaci přemístěn zpod nádrže na místo pod krk předních teleskopických vidlic. Vše zakončovaly odrazky, s nimiž se v té době nešetřilo, vepředu byly oranžová a vzadu červené. ČEZETA 175 typ 487 se prodávala v tomto roce za 8.600 korun československých. I za cenu nepříjemných vibrací motoru ve vysokých otáčkách se stal velice oblíbeným motocyklem. Dalším vylepšeným typem byla ČEZETA 175 typ 487/03

Čezeta 180 typ 487

Technický popis z roku 1992
Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SBDb2836
Obsah válců 176,2ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 58,75mm Hlavní tryska 93
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:8,8 Šroubek volnoběžky 3/4otačky
Maximální výkon motoru 9,5 KW při 5500 ot/min Poloha jehly 2 zářez
Maximální rychlost 95-105km/hodině
Prům. spotřeba 60km/hod 3,8 litru Dynamo
Stejnosměrný proud 6V
Obsah nádrže 12,5/1,5rez litru Výkon dynama 75W
Výška motocyklu 1135 mm Přední žárovka 35/35W Ba20
Délka motocyklu 2030mm Zadní žárovka 5W
Šířka motocyklu 730mm Stop žárovka 15W
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Maximální stoupání 35% Směrová žárovka 21W 4x
Váha stroje-bez paliva 122kg Zapalovací svíčka Pal 14-9 R
Váha stroje-s palivem 139kg Vzdálenost elektrod 0,7mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-11Ah / mínus (-)
Maximální zatížení před.kola 58kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 65kg Kola
Primární převod řetězem 2X 9,525X4,77-40X21 54član. Rozměr přední pneumatiky 2,75/18
Sekundární převod řetězem 12,77X7,75 130článku+1člá. Rozměr zadní pneumatiky 3,25/18
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr předního ráfku 185Bx18
Poměr převodu-sekundární 52/16 Rozměr zadního ráfku 2,15Bx18
Poměr převodu-1. pře. stupeň 25/12X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-2. pře. stupeň 19/17X23/14 Tlak v zadní pneumatice 2,1 atp
Poměr převodu-3. pře. stupeň 16/21X23/14 Počet drátů 36 ks
Poměr převodu-4.pře. stupeň 1/1 přímý záběr Závit drátu M 4
Celkový převod 1. stupeň 1:21,17 Průměr drátu 144
Celkový převod 2. stupeň 1:11,38
Celkový převod 3. stupeň 1:7,75 Seřízení předstihu
Celkový převod 4. stupeň 1:6,19 Vzdálenost přerušovače 0,3-0.4mm
Předstih zážehu před Hú 3,2 mm
Čelisťové brzdy 160mm/35mm
Maximální zdvih pře. vidlice 128 mm Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah převodovky 1.litr
Obsah př. tlumiče 200cmm
Obsah zad. tlumiče 75cmm
Brzdová kapalina SYNTOL HD 205
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9436"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one