Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 175/477

ČEZETA 175 Typ 477/00 Slavná éra nového hranatého motoru s hranatým válcem započala v roce 1968. Tento na svoji dobu dokonalý motocykl nahrazoval svého předchůdce ČEZETU 175 typ 450, od kterého zdědil částečně převodovku spolu se spojkou, dynamo a kompletní elektroinstalaci, která se změnila od ledna 1970 v tom, že relátko dobíjení bylo nahrazeno za samostatné, které se nacházelo pod levou schránkou. Ostatní díly byly nové. Motor měl nový hranatý válec s hlavou a hranatějšími kartery, v nichž se ukrýval zcela modernizovaný klikový mechanismus. Ten měl na obou stranách gufera pro utěsnění vnitřního prostoru od převodovky, ložiska kliky byla mazaná již převodovým olejem což přispělo k větší životnosti ložisek zejména, když byl motocykl odstaven na delší dobu. Píst byl pro menší roztažnost odléván s větším obsahem hořčíku, který zaručoval stejnou vůli mezi válcem a pístem i při vysokých teplotách motoru. Pro větší životnost pístního čepu bylo nahrazeno bronzové pouzdro za jehlové ložisko s 28 jehličkami. Pro odstranění nepříjemných rezonancí motoru byla hlava válce opatřena vzpěrou spojenou s rámem motocyklu. Karburátor získal nový tlumič sání s papírovou filtrační vložkou, který byl ukryt spolu s uložným místem pro nářadí,pod sedlem v hliníkovém odlitku, na kterém byly zavěšeny kaslíky. Baterie se nacházela na pravé straně, na leve bud kastlík pro naradi nebo nádrzka oil mastra (odělené mazání). Nádrz paliva byla připevněna na gumových podložkách z důvodu odstranění nepříjemných vibrací při vysokých otáčkách motoru. Samostatná maska pro přední světlo byla uchycena na dvou ramenech. V ní se nacházel nový osvětlený tachometr s menším průměrem spolu se spínací skřínkou a dvěma kontrolkami pro dobíjení a dálkového světla. Přední teleskopické tlumiče získaly větší přikrytí kluzákových pouzder spolu s pružinami, které byly přesunuty do vnitřku nosných trubek. Zadní kyvná vidlice byla vyrobena z trubek z kruhového profilu a tlumena dvojicí tlumičů s odkrytými pružinami. Kola získala rozměr 18 palců a nové náboje kol spolu s brzdami a rozetou opatřenou gumovými návleky zarážek, které přenáší sílu z rozety na kolo. ČEZETA typ 477/00 byl dodáván o rok později s typem 477/01, který získal samostatné mazání OILMASTR, které se staralo o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, kterou hadičkou dodávalo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru karburátoru. To vše stvořilo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. ČEZETA 175 typ 477/01 se prodávala v roce 1969 za 6.800 korun československých.

Čezeta 175 typ 477

Technický popis z roku 1969 1. vydaní
Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SBD
Obsah válců 172ccm Karburátor pro oilmastr Jikov 2926 SBD b
Vrtání 58mm Hlavní tryska 96
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:8,6 Šroubek volnoběžky 3/4otačky
Maximální výkon motoru 13 K při 5600 ot/min Poloha jehly 2 zářez
Maximální rychlost 90-100km/hodině
Prům. spotřeba 60km/hod 4,5 litru/100km Dynamo
Stejnosměrný proud 6V
Obsah nádrže 11/05rez litru Výkon dynama 55-60W
Výška motocyklu 1005 mm Přední žárovka 35/35W Ba20
Délka motocyklu 1950mm Zadní žárovka 5W
Šířka motocyklu 650mm Stop žárovka 15W
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Maximální stoupání 41% Zapalovací svíčka Pal 14-9 R
Váha stroje-bez paliva 112kg Vzdálenost elektrod 0,7mm
Váha stroje-s palivem 122kg Baterie 6V-4,5Ah/mínus (-)
Únosnost (užitková váha) 160kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení před.kola 56,5kg
Maximální zatížení zad. kola 66kg Kola
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Rozměr přední pneumatiky 2,75/18
Sekundární převod řetězem 1/2x5/15 128článku+1článek Rozměr zadní pneumatiky 3,25/18
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr předního ráfku 1,60x18
Poměr převodu-sekundární 52/15 Rozměr zadního ráfku 1,85Bx18
Poměr převodu-1. pře. stupeň 25/12X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,15-1,25atp
Poměr převodu-2. pře. stupeň 19/17X23/14 Tlak v zadní pneumatice 1,6-2,1atp
Poměr převodu-3. pře. stupeň 16/21X23/14 Počet drátů 36 ks
Poměr převodu-4.pře. stupeň 1/1 přímý záběr Závit drátu M 4
Celkový převod 1. stupeň 1:21,17 Průměr drátu 144
Celkový převod 2. stupeň 1:11,38
Celkový převod 3. stupeň 1:7,75 Seřízení předstihu
Celkový převod 4. stupeň 1:6,19 Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Převod pohon. rychloměru 5/14 zubů Předstih zážehu před Hú 2,9 mm
Čelisťové brzdy
Maximální zdvih pře. vidlice Obsah náplně
Maximální zdvih zad. vidlice Obsah převodovky 1.litr
Obsah př. tlumiče 120cmm
Obsah zad. tlumiče 47cmm
Obsah olejové nádržky 1,25 litr
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one