Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 150 typ C

ČZ 150 Typ C přišel na svět v roce 1949 po boku sto pětadvacítek. Stopadesátka byla dodávána na náš trh o něco později, ale zato neprocházela tak dlouhou vývojovou etapu jako sto pětadvacítky. První verze přišla bez odpružení zadního kola a o rok později přišla na svět stopadesátka s odpruženým zadním kolem. Zadní osa kola bylo odpružená pomocí kluzáku, jak tomu bylo u známého Peráka, od kterého byl tento systém zděděn. Stopadesátka byla na první pohled naprosto stejná se sto pětadvacítkou jen s rozdílem v motoru, který získal větší vrtání válce spolu se změněnými převody a karburátorem. Dvoudobý vzduchem chlazený motor měl tří rychlostní převodovku a spojku v olejové lázni. Získal velmi povedený design, který měl velice vhodně vyřešen kryt karburátoru spolu s filtrem sání s přívěrou pro studený start. Setrvačníkové magnetko mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá v přední masce světla. Třetí cívka sloužila pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil knoflík, který po zmačknutí zkratoval celou zapalovací soustavu. Tento šikovný knoflík se nacházel v pravém krytu motoru hned pod válcem spolu s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a neutrálu. Přední teleskopická vidlice byla opatřená světlem spolu s tachometrem napojeným na pravý dekl motoru. Sedlo bylo nové, pogumované s jednou centrální vinutou pružinou. Zadní blatník byl opatřen nosičem, který mohl být nahrazen dvousedadlem. Pro tuto variantu byly do vnitřního závitu rámu zašroubované stupačky. Vše jezdilo na devatenácti palcových kolech s jednostrannými bubny. Historii zakončila stopadesátka v roce 1953 po boku své starší sestřičky stopětadvacítky, které se staly elitou mezi strakonickými sériově vyráběnými motocykly. Posloužily ke zrodu další jednotné řady Kývačky s motory právě z těchto výtečných kubatur 150 a 125 cmm.


ČEZATA 150 TYP C

Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2918 HC
Obsah válců 148,3ccm Průměr difuséru 18mm
Vrtání 57mm Hlavní tryska 80
Zdvih 58mm
Kompresní poměr 1:7,1 Magneto
Maximální výkon motoru 5,75 při 4500ot/min Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 85km/hodině Výkon dynama 25W
Prům. spotřeba 60km/hod 2,8litru/100 km Přední žárovka 25/25W Ba20
Zadní žárovka 5W
Obsah nádrže 11litru Zapalovací svíčka Pal
Výška motocyklu 700mm Vzdálenost elektrod 7 mm
Délka motocyklu 190mm Baterie 6V 7 Ah /- minus
Šířka motocyklu 680mm
Kola
Váha stroje-bez paliva 84kg Rozměr přední pneumatiky 2,75/19
Váha stroje-s palivem 90kg Rozměr zadní pneumatiky 2,75/19
Únosnost(užitková váha) 156kg Rozměr předního ráfku 19 palcu
Primární převod řetězem 3/8 x 3/8 Rozměr zadního ráfku 19 palcu
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16-110článku
Poměr převodu-primární 40/14 Seřízení předstihu
Poměr převodu-sekundární 44/18-44/17 Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Čelisťové brzdy 125mm/20m Předstih zážehu před Hú 4,5 mm
obr1.jpg
obr2.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "6927"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one