Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 125 typ C

ČZ 125 Typ C dostala v roce 1950 hned dva nové prvky.Byl to především přepracovaný motor s tří rychlostní převodovkou a spojkou v olejové lázni. Motor získal velmi povedený design, který měl velice vhodně vyřešen kryt karburátoru spolu s filtrem sání s přívěrou pro studené starty. Setrvačníkové magnetko bylo stejné jak u typu T, mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá v přední masce světla. Třetí cívka sloužila pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil originální knoflík, který po po zamáčknutí nohou na pravé straně pod válcem zkratoval celou zapalovací soustavu. Zadní tlumicí jednotku se vyráběla se začátku bez odpružení tak jak to bylo u typu T. Po ní přisel nový prvek Zadního odpružení v podobě dvou teleskopických tlumičů stejné konstrukce jako u známého Péráků. Sedlo mělo nový pogumovaný tvar s jednou centrální vinutou pružinou, to vše si vyžádalo nový tvar palivové nádrži. Zadní blatník byl opatřen nosičem, který mohl být nahrazen dvoj sedlem. Pro tuto kombinaci byly do vnitřního závitu rámu zašroubované stupačky. Vše jezdilo na devatenácti palcových kolech s jednostrannými bubny. Po skončení výroby přišla jednotná řada, která byla známá svou spoluprací mezi ČZ a JAWOU, která přinesla 125 a 150 v podobně kývaček.

Čezeta 125 typ C

Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2918 HC
Obsah válců 123,2ccm Průměr difuséru 18mm
Vrtání 52mm Hlavní tryska 80
Zdvih 58mm
Kompresní poměr 1:7 Magneto
Maximální výkon motoru k při 4000ot/min Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 85km/hodině Výkon dynama 25W
Prům. spotřeba 60km/hod 2,8litru/100 km Přední žárovka 25/25W Ba20
Zadní žárovka 5W
Obsah nádrže 11/1,5litru Zapalovací svíčka Pal 14/145
Výška motocyklu 700 mm Vzdálenost elektrod 0.6mm
Délka motocyklu 1940 mm Baterie 7 Ah- Ukostřeni minus
Šířka motocyklu 690 mm
Kola
Maximální stoupání 38 % Rozměr přední pneumatiky 2,75/19
Váha stroje-bez paliva 90kg Rozměr zadní pneumatiky 2,75/19
Váha stroje-s palivem 160kg Rozměr předního ráfku 19 palcu
Primární převod řetězem 3/8 x 3/8 Rozměr zadního ráfku 19 palcu
Sekundární převod řetězem 1/2 x 5/16-110článku
Poměr převodu-primární 40/14 Seřízení předstihu
Poměr převodu-sekundární 44/16 Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Poměr převodu-1. pře. stupeň 1:3,08 Předstih zážehu před Hú 05 mm
Poměr převodu-2. pře. stupeň 1:1,59
Poměr převodu-3. pře. stupeň 1:1,174 Čelisťové brzdy 125mm/20mm
Poměr převodu-4.pře. stupeň přímý záběr
obr4.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8894"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one