Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 125/488

ČEZETA 125 Typ 488/00 se vyráběla od roku 1983 ve strakonickém závodu. Motocykl navazuje na svého slavného předchůdce ČEZETU 125 typ 476, od kterého zdědila skoro vše jen s drobnými detaily, které přispěly k výtečné motorce. Byla to především elektro výzbroj a motor, který prošel modernizací. Ta se týkala změny řazení, kde se první převodový stupeň řadil odspodu. Hlava válce měla pro snížení nepříjemného hluku motoru vložené pryžové vložky, které zabraňovaly jeho rezonanci. Elektrická soustava dostala především výkonnější dynamo, které získalo výkon 75W pro ukazatele směru, které se ovládaly na levé straně řídítek. Stop lampa měla o jeden spínač navíc, který byl ovládán přední brzdou. Ta získala dvou klíčovou brzdu, na které bylo vidět opotřebení brzdných čelistí. Řídítka dostala nový tvar pro ovládací prvky. Na pravé straně řídítek se nacházel nouzový vypínač motoru spolu s plynovou rukojetí v jednom celku. Na levé straně se nacházelo přepínaní světel blinkru a světelné a akustické houkačky. Přední světlo tvořilo samostatný celek, který byl vložen do plastového pláště předního světlometu na rozdíl od svého předchůdce, u něhož bylo světlo vloženo do pláště spolu s kontrolkami. Nad předním světlem se nacházel hliníkový odlitek, do kterého byl vložen tachometr většího průměru spolu se spínací skřínkou a kontrolkami. Klakson byl pro lepší signalizaci přemístěn zpod nádrže na místo pod krk předních teleskopických vidlic. Vše zakončovaly odrazky, s nimiž se v té době nešetřilo, vepředu byly oranžová a vzadu červené. Dalším vylepšeným typem byla ČEZETA 125 typ 488/03.

Čezeta 125 typ 488

Technický popis z roku 1985
Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2924 SBDb
Obsah válců 123,1ccm Průměr difuséru 24mm
Vrtání 52mm Hlavní tryska 88
Zdvih 58mm Volnoběh tryska 50
Kompresní poměr 1:8,6 Šroubek volnoběžky 3/4otačky
Maximální výkon motoru 11K při 5500 ot/min Poloha jehly 2 zářez
Maximální rychlost 90km/hodině
Prům. spotřeba 60km/hod 3,8 litru Dynamo
Stejnosměrný proud 6V
Obsah nádrže 11.5rez litru Výkon dynama 75W
Výška motocyklu 1010 mm Přední žárovka 35/35W Ba20
Délka motocyklu 2010mm Zadní žárovka 5W
Šířka motocyklu 715mm Stop žárovka 15W
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Maximální stoupání 41% Směrová žárovka 21W 4x
Váha stroje-bez paliva 120kg Zapalovací svíčka Pal 14-9 R
Váha stroje-s palivem 129kg Vzdálenost elektrod 0,7mm
Únosnost (užitková váha) 160kg Baterie 6V-4.5Ah-mínus (-)
Maximální zatížení před.kola 58kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení zad. kola 65kg
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku Kola
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16 130článku+1článek Rozměr přední pneumatiky 2,75/18
Poměr převodu-primární 40/21 Rozměr zadní pneumatiky 3,00/18
Poměr převodu-sekundární 52/16 Rozměr předního ráfku 1,8x18
Poměr převodu-1. pře. stupeň 25/12X23/14 Rozměr zadního ráfku 1,85Bx18
Poměr převodu-2. pře. stupeň 19/17X23/14 Tlak v přední pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-3. pře. stupeň 18/21X23/14 Tlak v zadní pneumatice 2,1 atp
Poměr převodu-4.pře. stupeň 1/1 přímý záběr Počet drátů 36 ks
Celkový převod 1. stupeň 1:24,25 Závit drátu M 4
Celkový převod 2. stupeň 1:12,89 Průměr drátu 144
Celkový převod 3. stupeň 1:8,9
Celkový převod 4. stupeň 1:7,09 Seřízení předstihu
Převod pohon. rychloměru 5/18 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4mm
Čelisťové brzdy 160mm/35mm Předstih zážehu před Hú 3,2 mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah náplně
Obsah převodovky 1.litr
Obsah př. tlumiče 120cmm
Obsah zad. tlumiče 75cmm
obr1.jpg
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9499"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one