Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

ČZ 125/453

ČEZETA 125 typ 453 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959. Od svého předchůdce JAWAČZ 125 typ 353 se lišila svým motorem, kterému byl zvednut výkon z 5,6 koní na 7. Motor prošel řadou modernizací, a to ze dvou výfuků na jeden výfuk, válec s karterama získal větší sací kanály, klikový mechanismus dostal zvětšený pístní čep z 16 na 18 mm. Převodovka získala pro větší životnost řetězová kolečka opatřená silnějšími patkami. Kolečko druhého převodu na hlavním hřídeli bylo pro lepší přesnost řazení zajištěno pojistným kroužkem. Dále to byl rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde u se předchůdce na čelní straně nacházel otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování otvírající a zavírající schránku. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE LUXE a typem 473 SPORT.

ČEZATA 125 typ 453

Technický popis 4.vydání z roku 1962
Motor dvoudobý vzduch. chlazený
Počet válců 1
Karburátor Jikov 2922 SBD11
Obsah válců 123,2ccm
Průměr difuséru 22mm
Vrtání 52mm
Zdvih 58mm
Hlavní tryska 85
Volnoběh tryska 45
Kompresní poměr 1:7,8
Šroubek volnoběžky 1/2otačky
Maximální výkon motoru 7k při 5500ot/mim
Poloha jehly 2 zářez
Maximální rychlost 80km/hodině
Prům. spotřeba 60km/hod 3litr/100km
Dynamo Stejnosměrný proud 6V
Výkon dynama 45W
Obsah nádrže 13/0,5rez litru
Výška motocyklu 1010 mm
Délka motocyklu 1950mm
Šířka motocyklu 650mm
Přední žárovka 25/25W Ba20
Zadní žárovka 5W S8
Stop žárovka 5W S8
Kontrolní žárovka 1,5W 2x Ba9
Maximální stoupání 36% Zapalovací svíčka Pal 14/240
Váha stroje-bez paliva 112kg Vzdálenost elektrod 0,5mm
Váha stroje-s palivem 122kg Baterie 6V-14Ah
Únosnost (užitková váha) 150kg Pojistka baterie 15A
Maximální zatížení před.kola 81,5kg
Maximální zatížení zad. kola 190,5kg

Kola
Primární převod řetězem 3,8x3,8/54članku
Rozměr přední pneumatiky 3,00/16
Rozměr zadní pneumatiky 3,00/16
Sekundární převod řetězem 1,2x5,6/117článku+1článek
Poměr převodu-primární 40/21
Poměr převodu-sekundární 47/14
Rozměr předního ráfku 1,6x16
Rozměr zadního ráfku 1,6x16
Poměr převodu-1. pře. stupeň 24/13X23/14
Poměr převodu-3. pře. stupeň 19/18X23/14
Tlak v přední pneumatice 1,4atp
Tlak v zadní pneumatice 1,9atp
Poměr převodu-4.pře.stupe 1/1 přímý záběr
Počet drátů 36 ks
Průměr drátu 3,1
Závit drátu M 3,5
Celkový převod 1. stupeň 1:19,380
Celkový převod 2. stupeň 1:11,205
Celkový převod 3. stupeň 1:6,400
Celkový převod 4. stupeň 1:3,04 Seřízení předstihu
Převod pohon. rychloměru 4/13 zubů Vzdálenost přerušovače 0.4 mm
Čelisťové brzdy 140mm/35mm Předstih zážehu před Hú 3,5-4 mm
Maximální zdvih pře. vidlice 130 mm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm
Obsah převodovky 9500cmm
Obsah př. tlumiče 200cmm
Obsah zad. tlumiče 50cmm
obr1.gif.png

El. Schéma

125 453.gif.png
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9337"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one