Jiří Kočvara

Jiří Kočvara

Zde na těchto stránkách předávám své dlouholeté skušenosti jiným. Nebo se aspoň snažím:D

Stránky věnované těmto značkám

Babetta 50 typ 210

BABETTA 50 typ 210 se představila v roce 1983 na své premiéře jak se sluší na každou novinku domácího trhu při brněnském veletrh. BABETTA 210 se stala dalším slovenským klenotem po své předchůdkyni BABETTĚ 207, od které převzala řadu součástek jako výfuk, kola, brzdy a přední vidlici. Nová 210 dostala modernizovanou přední teleskopickou vidlici opatřenou bočními ramínky pro přichycení předního plastového světlometu a oddělený tachometr, který snímal otáčky z předního kola. Nádrž na palivo byla oproti předcházejícímu modelu zvětšena o 1 litr na celkovou hodnotu 4 litry. Zcela novou konstrukci měl rám. Výrazně se změnila jeho zadní část, která byla obohacena o dvě přihrádky na nářadí umístěné v zadním nosiči, mezi nimiž se nacházela šikovně ukryta hustilka. Po celém obvodu nosiče byl připevněn chromový víceúčelový držák, který sloužil nejen k přichycení nákladu, ale i k připevnění bočních brašen, které bylo možné přikoupit. To nejpodstatnější na nové BABETTĚ 210 byla dvourychlostní převodovka. Válec motoru získal větší žebrování spolu s novým tvarem sacích kanálů. Hlava válce byla pro snížení hluku motoru opatřena pryžovými hadičkami, které byly vloženy po jejích stranách. Pryžová hadička na levé straně navíc sloužila k odtoku benzínu z odkapávací vaničky pod karburátorem. Hlava válce již nebyla opatřená dekompresorem sloužícím k zastavení motoru jako u předchůdců. k zastavení nyní docházelo pomocí tlačítka na pravé straně řídítek (tzv. chcípák), kterým se zkratoval zapalovací okruh. Po levé straně řídítek byly první BABETTY vybaveny mechanickým zvonkem stejným jako na bicyklech, u novější verze byl zvonek nahrazen elektrickým klaksonem. A na konec to nejzázračnější - slovenský vynález v podobě automatické samočinné spojky, která přepínala rychlostní stupně. Spojka fungovala díky své odstředivé síle tak jako u ostatních BABETT. Navíc však byla opatřena druhým spojkovým košem, s nímž souvisí i převodovka, kterou tvořily dvě dvojice čelně ozubených kol se samočinnou volnoběžkou eliminující rozdílné otáčky kol předlohy. Primární převod byl převáděn pomocí drážkového řemenu, který byl zakryt bočním plastovým krytem. Kola Babety zůstala stejná, jen u zadního kola byl zcela nový důmyslně vytvořený upevňovací systém doplněný o napínáky řetězu. Ten se stal osudným každému, kdo měnil kolo poprvé. BABETTA 210 vyráběná do současnosti prošla během svého života několika podobami. Šlo např. o novou přední teleskopickou vidlici se směrovými světly a litá kola. Jednosedadlový typ M 225 byl zas o něco dokonalejší. Došlo u něj k nahrazení šlapek startovací pákou umístěnou po levé straně motoru. Typ M 226 byl již určen pro dvě osoby, vděčil za to podlouhlému sedlu a zadním stupačkám. BABETTA 210 se stal slovenským pokladem v motocyklovém průmyslu, který se v roce 1983 prodával za 4.230 korun československých.

BABETTA 50 TYP 210
Motor dvoudobý vzduch. chlazený Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2912 DC
Obsah válců 49 ccm Hlavní tryska 63
Vrtání 39 mm Volnoběžná tryska 35
Zdvih 41mm
Kompresní poměr 1:7,5 Alternátor
Maximální výkon motoru 1,75kw při 5000ot/mim Střídavý proud 6V
Nejvyšší rychlost 35-40 km/hod Výkon alternátoru 20W
Prům. spotřeba paliva 1,8/100 km Přední žárovka 15W
Obsah nádrže 4,2 litry/0,7rezerva Zadní žárovka 5W
Celková délka 1740 mm Zapalovací svíčka Pal Super N7R
Šířka 625 mm Vzdálenost elektrod 0,5mm
Výška 880 mm
Kola
Maximální stoupání 25% Rozměr pneumatik 1/4 x16
Váha stroje-bez paliva 51kg Tlak v přední pneumatice 2 atp
Váha stroje-s palivem 54 kg Tlak v zadní pneumatice 2,5 atp
Užitková váha 80 kg Rozměr ráfku 1/4x16
Maximální zatížení př. kola 52,5 kg Počet drátů 36 ks
Maximální zatížení zad. kola 98kg Délka drátu 160 mm
Sekundární převod řetězem 12,7x3,3 97+1 článků Závit drátu M3
Poměr převodu-sekundární 15/75 Průměr drátu 2,65
Převod na pedále řetězem 85+1 článku 1:0,692
První převodový stupeň 1:24,4231 Seřízení předstihu
Druhý převodový stupeň 1:13,7305 Bezdotykové zapalování ( ryska na rysku)
Šlapadlový převod 1:0,0504 Předstih zážehu před Hú 1-1,5mm

Čelisťové brzdy 85x20 mm
Maximální zdvih př. vidlice 60 mm
Maximální zdvih zd. vidlice 60 mm
obr1.jpg

El. Schéma

Babetta 210

Babetta 210

el schema
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "6927"
Zápatí stránek
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one